Isnin, 23 Februari 2009

Adam puas membuli??

. Isnin, 23 Februari 2009


Biarpun Adam tidak terbabit dengan sebarang filem tahun lalu, dia sebenarnya masih berminat beraksi di layar perak. Perkembangan terbaru, dia dilamar produksi Harian Inovatif Sdn Bhd bekerjasama dengan Sunday To Sunday Service Sdn Bhd untuk membintangi filem baru, Dimensi Cinta. Filem ini yang akan menjalani penggambaran sejak semalam turut membariskan pelakon popular lain seperti Catriona Ross, Fahrin Ahmad, Eman Manan, Awie, Scha dan Suhaiza Suhaimi (Memey).

Menerusi filem arahan Mohd Aliff Najmi Abdullah atau Eddie Pak itu, Adam memainkan karakter ketua kumpulan tarian hip hop yang berhadapan dengan saingan kumpulan shuffle. Kata Adam, dia bukan hanya berlakon, sebaliknya bertanggungjawab dalam memimpin koreografi dua tarian itu. Berbeza dengan lakonan sebelum ini, kali ini dia berpeluang membawakan watak antagonis dan bercinta dengan rakan seangkatan menerusi AF2, Zarina yang turut berlakon.

"Saya takut menjadi hero tetapi watak antagonis adalah antara watak yang saya idamkan. Namun, sifat jahat saya dalam filem ini hanya merujuk pada sikap suka membuli mereka yang terbabit dengan tarian shuffle.

"Selain fokus pada hip hop, saya juga memantau tarian shuffle. Saya terima tawaran berlakon filem ini kerana ia menampilkan aspek tarian pada watak yang saya bawa," katanya.

Di samping aktiviti lakonan terbaru, Adam juga menyatakan dia kini mula menceburi diri sebagai pengarah telefilem Wira Malam yang diterbitkan di bawah syarikat sendiri, Curio Communication Sdn Bhd. Telefilem ini mengisahkan seorang superhero yang mahir menggunakan senjata mempertahankan diri iaitu muchacho, akan menjalani penggambaran pada April depan.

"Watak ini adalah serius dan mempunyai kostum khas. Buat masa ini, saya masih mencari pelakon wanita yang sesuai untuk telefilem ini dan saya berharap adegan lawan yang ditunjukkan belum pernah ditonton dalam telefilem tempatan sebelum ini.

"Saya sendiri akan memainkan watak utama dan untuk itu, saya kini berlatih sendiri bagaimana menggunakan muchacho dengan mahir. Walaupun saya belum cukup ilmu mengarah tetapi saya ingin belajar dan menimba pengalaman baru.

"Sebelum ini, saya pernah mengarah klip video kumpulan Bad Boys yang menjadi artis pertama yang bernaung di bawah syarikat saya sendiri iaitu Aico Entertainment. Memandangkan kegawatan ekonomi melanda kembali, saya fikir penerbitan telefilem ini sebagai menambah pendapat sampingan saya," katanya.

Mengenai KRU yang menerbitkan album ketiganya, Robot sejak setahun lalu, dia masih gembira untuk terus bernaung di bawah pengurusan tiga beradik, Norman, Yusry dan Edry. Dalam kesibukan berlakon, Adam turut menyatakan dia akan mengadakan persembahan mini konsert di beberapa lokasi seluruh negara.

Selepas Labuan pada 3 Januari lalu, persembahan seterusnya berlangsung di Keningau tidak lama lagi. Menerusi persembahan jelajah ini, Adam juga membawa Bad Boys untuk mengadakan persembahan bersama. Walaupun tiada penaja, dia tetap mahu mengadakan persembahan ini sebagai platform merapatkan hubungan dengan peminatnya.


Plzz..Berikan Komen setiap kali anda membaca. Komen anda amat di perlukan untuk berkongsi idea jadi sila lah beri komen.

0 ulasan:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com